Prowadzimy opiekę serwisową instalacji bezpieczeństwa. Doraźne wizyty serwisantów w momencie awarii nie wystarczą do zapewnienia pełnej sprawności instalacji. Prawidłowe funkcjonowanie systemów bezpieczeństwa zapewnione jest dopiero przy systematycznych konserwacjach. Warunki realizacji przeglądów są narzucone przez przepisy i zalecenia producentów.
Rekomendacje dotyczące prowadzenia prac konserwacyjnych systemu sygnalizacji pożaru (SSP) oraz dźwiękowego systemu ostrzegawczego (DSO) zawarte są w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. „w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów” oraz Polskich Normach. Zgodnie z tymi wytycznymi należy wykonywać przeglądy techniczne i czynności konserwacyjne systemu sygnalizacji pożaru w sposób zgodny z zaleceniami producenta, jednak nie rzadziej niż raz w roku. Przepisy nakazują, by system był regularnie przeglądany i poddawany obsłudze technicznej, w tym celu natychmiast po zakończeniu montażu powinna być zawarta umowa na konserwację systemu, niezależnie czy obiekt jest użytkowany, czy nie. Zapisy zawarte w załączniku do specyfikacji technicznej PKN-CEN/TS 54-14:2006 dopuszczają sprawdzenie kolejnych 25% ilości czujek przy wykonywaniu kontroli kwartalnej systemu sygnalizacji pożaru. Zalecania w zakresie konserwacji dźwiękowego systemu ostrzegawczego (DSO) określa Polska Norma PN-EN 60849. Wg postanowień tej normy zaleca się żeby każdego roku kompetentna, odpowiednio przeszkolona osoba przeprowadzała co najmniej dwie planowane inspekcje dotyczące konserwacji.
Jako firma z wieloletnim doświadczeniem w branży zabezpieczeń zapewniamy pełny i fachowy serwis zamontowanych instalacji. Opiekujemy się również systemami wykonanymi przez innych instalatorów.
Świadczymy usługi w zakresie konserwacji instalacji i systemów bezpieczeństwa, których realizacja wiąże się z dostępem do informacji niejawnych .
Nasi pracownicy posiadają poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji oznaczonych klauzulą Poufne, Tajne.
Celem jest przedstawienie procesu naprawy awarii i uruchomienie systemów bezpieczeństwa:
Zakres obejmuje systemy:
Jeśli takie ryzyko występuje, konieczna jest zgoda osoby odpowiedzialnej za funkcjonowanie obiektu na wykonywanie prac.
Przed przystąpieniem do pracy serwisu konieczne jest poinformowanie zewnętrznych służb monitorujących stany alarmowe w obiekcie np. straż pożarna, stację monitorowania alarmów, dozór energetyczny – o prowadzonych pracach.
Właściwa służba na czas prac blokuje sygnał alarmowy. ROZPOZNANIE AWARII:Dla skutecznego usunięcia awarii istotne jest określenie i usunięcie przyczyny awarii.
Rodzaje przyczyn:
Dla określenia przyczyn można wykorzystać narzędzia jakościowe dla działań korygujących, szczególnie, jeśli awaria/wada się powtarza.
INFORMOWANIE KLIENTA:W przypadku niemożliwości natychmiastowego przywrócenia sprawności systemu, konieczne jest sporządzenie notatki dla administratora obiektu, z wyszczególnieniem:
Notatkę należy potwierdzić czytelnymi podpisami Serwisantów i Klienta.
ZAKUP CZĘŚCI:Jeśli nie można przywrócić funkcji systemu, do czasu zakupu części i sprzętu, można zainstalować urządzenia zastępcze będące w dyspozycji serwisu:
Walidację przeprowadza się w celu spełnienia wymagań dla instalacji w rzeczywistych warunkach pracy. Dla napraw serwisowych walidacja obejmuje:
Walidację przeprowadza się przed przekazaniem wyrobu do klienta, czyli przy wykonywaniu testów po naprawie.
Walidacja ta jest potwierdzana zapisami w Karcie Potwierdzenia Wykonania Usługi. Potwierdzenie stanowi data i podpis wykonującego próby.
Zabezpieczanie wyrobuW trakcie postępowania z wyrobem (częściami składowymi systemów) zapewnia się jego właściwe oznaczenie, zabezpieczenie i ochronę w trakcie przechowywania, transportu oraz montażu.
Szczególny sposób postępowania wymagany jest dla czujek izotopowych dymu.
Obsługa Klienta po naprawie awarii